Jumaat, 4 Ogos 2017

Terkilan dan kecewa dengan DAP, Setiausaha Politik KM Sarawak menjadi mangsa



Cemburu, terkilan dan kecewa; itulah perasaan sebenar Aziz Isa sekarang setelah berkhidmat bertahun-tahun lamanya sebagai pembantu khas kepada YB Chong, Pengerusi DAP Sarawak.

Aziz yang telah banyak berkorban untuk parti DAP, sekarang telah mula berfikir segala usahanya selama ini tidak mendapat habuan yang sepatutnya.

Bukan setakat 'putih tulang', malahan Aziz semakin jelas 'putih mata' dengan situasi sebenar kedudukan beliau dalam DAP Sarawak.

Pusat khidmat DAP Petrajaya ditutup

Bermula sebagai penjaga pusat khidmat DAP, hanya setahun kemudian pusat khidmat yang dijaganya di kawasan Matang itu ditutup.

Ini telah menjatuhkan air muka Aziz apabila kutukan dari rakyat Petrajaya mengatakan bahawa Aziz hanya 'hangat-hangat tahi ayam' sahaja.

Pusat khidmat DAP haya dibuka pada musim pilihanraya sahaja dan tiada keikhlasan dalam memberi khidmat kepada rakyat.

Dalam hal ini, DAP kelihatan sengaja mempermainkan serta Aziz.

Jadi calon dikawasan tidak boleh menang

Pada PRN Sarawak ke 11 tahun lepas, DAP meletakkan Aziz bertanding di DUN Batu Kitang, kawasan yang pasti Aziz kalah kerana terdapat calon BN dan PKR yang kuat di kawasan tersebut.

Sebelum PRN 11 Sarawak, ada ura-ura menyatakan bahawa Aziz akan diletakkan bertading di DUN Kota Sentosa, kawasan pasti menang.

Aziz yang sangat gembira, merasakan sudah pasti bakal menjadi seorang ADUN, sekali lagi kecewa apabila diberitakan bakal bertanding di DUN yang pengundi majoritinya adalah pengundi BN dan melawan YB Ali Mahmud, orang kuat BN serta mempunyai kedudukan yang kukuh.

Kekecewaannya berulang sekali lagi apabila akhirnya beliau akhirnya diletakkan bertanding di DUN Batu Kitang.

Bukan setakat kalah, tetapi secara terang-terangan majoriti pengundi DAP menyatakan bahawa mereka tidak mengundi Aziz tetapi mengundi parti DAP. Aziz hanyalah sebagai maskot yang dipinjamkan gambar untuk diletakkan di poster pilihanraya.

Jadi maskot 'tukang screw' Melayu

Bila merasa terlalu hebat semasa berceramah, Aziz sering merasa bangga. Namun kebanggaan itu sebenarnya menjadi bahan ketawa pihak pimpinan serta penyokong DAP.

'Superman' DAP pernah memberi menyatakan dalam beberapa ceramahnya bahawa Aziz berperanan sebagai tukang 'screw' orang Melayu di Sarawak.

Kenyataan tersebut bukanlah untuk dibanggakan. Malah ia adalah satu bahan gelak ketawa puak DAP kerana telah berjaya menjadikan Aziz sebagai pemecah belah kaum di Sarawak.

Dianaktiri DAP Sarawak

Kebelakangan ini semakin jelas DAP Sarawak, 'bos' kepada Aziz Isa ini telah mengetengahkan orang lain memegang beberapa jawatan penting dalam DAP; sama ada diperingkat negeri mahupun di peringkat kebangsaan.

Tindakan ini sekali lagi membuatkan Aziz berasa meludah dimuka sendiri apabila baru tersedar segala pengorbanannya selama ini hanyalah sia-sia.

'Lembu keluar susu, sapi dapat nama'. Itulah keluhan yang sering bermain di dalam hati Aziz.

Mahu gaji setimpal atau menagih simpati BN?

Tindakan Aziz mengetengahkan isu perolehan serta tugas Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Sarawak sebenarnya ialah beliau mahu menyampaikan mesej kepada DAP Sarawak agar memberi bayaran setimpal dengan apa yang telah beliau curahkan selama ini.

Aziz sudah tidak dapat lagi menggunakan istilah 'berkorban untuk parti' kerana beliau sudah mula sedar segala pengorbanannya selama ini bakal membuatkan dirinya betul-betul terkorban.

Tiada jalan lain melainkan DAP membayar gaji bulanan dengan jumlah yang besar. Jika tidak sama dengan gaji Setiausaha Politik KM Sarawak, sekurang-kurangnya pihak DAP tahu berapa nilai bayaran yang harus diberi kepada Aziz.

Mahu buat U-turn dan menyertai BN Sarawak adalah satu tindakan bunuh diri kerana keceluparan Aziz selama ini memaki hamun pihak BN termasuk 3 orang KM Sarawak, menyebabkan beliau tidak akan diterima sama sekali oleh BN Sarawak.

Malahan Aziz faham dan tahu beliau akan menjadi bahan ketawa para penyokong BN Sarawak jika beliau mula berbaik-baik dengan pimpinan BN Sarawak.

Selain neneknya yang jelas tidak menyokong usaha beliau bersama DAP, terdapat juga beberapa kelompok keluarga lain juga tidak menyukai sikap Aziz.

Hala tuju....atau 'hulu-hala?

Akhirnya Aziz cuma mampu menjadi 'macai terhormat media sosial' dikalangan penyokong DAP Sarawak (sahaja).

Tidak mustahil Aziz hanya bakal menjawat jawatan 'facebooker' DAP dibawah pecahan jawatan Unit Penerangan DAP Sarawak.

Pengerusi

Timbalan Pengerusi

Unit Penerangan

Media

Media Sosial

Facebook

MACAI (Aziz Isa)

Hanya kawan baik Aziz di dalam BN Sarawak (yang sentiasa membocorkan rahsia BN Sarawak) dapat membantu Aziz kembali ke jalan yang benar...

Sekian.

0 comments:

Catat Ulasan

Email Newsletter

Subscribe to our newsletter to get the latest updates to your inbox. ;-)


Your email address is safe with us!

Total Pageviews

Popular Posts